poniedziałek, 18 lutego 2013

Przekąska szpinakowa

W przedszkolu starano mi się obrzydzić dwie rzeczy: wątróbkę i szpinak. Z wątróbką im się udało, do ust nie wezmę, choćby nie wiem co. Pamiętam jak rodzice próbowali mnie nauczyć jej jeść, serwując ją z różnymi dodatkami. Dodatki przełykałam, a wątróbkę zawzięcie trzymałam w buzi. Szpinak jakoś ocalał i z chęcią po niego sięgam w kuchni. Dzisiaj prezentuję szybka przekąskę, która wyśmienicie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno.

Składniki:
gotowe ciasto francuskie
500 g mrożonego szpinaku
125 g sera feta
2 żółtka
sól
czosnek

1. Smarujemy foremki na babeczki tłuszczem i wykładamy ciastem francuskim. Nakłuwamy widelcem.
2. Zapiekamy w 200 stopniach ok. 10 - 15 minut. 
3. W międzyczasie na patelnie wrzucamy szpinak (ja akurat miałam zamrożony ze śmietaną), ale jeśli mamy mrożony bez niczego, warto do smaku pod koniec gotowania dodać odrobinę śmietany. 
4. Do szpinaku dorzucamy pokrojony w kostkę ser feta.
5. Kiedy szpinak ostygnie dodajemy dwa żółtka i mieszamy.
6. Farsz szpinakowy wykładamy na podpieczone ciasto francuskie i zapiekamy jeszcze 15 - 20 minut.

Porcja starcza na 10 - 12 tartaletek. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz