wtorek, 29 stycznia 2013

Babeczki ziemniaczane

Bardzo lubię ziemniaki. Kiedyś nie rozumiałam jak mój tata przy obiadach mówił, że te ziemniaki są dobre, a te paskudne. Dla mnie ziemniak wtedy to był ziemniak. Ale z biegiem czasu sama zaczęłam dostrzegać różnice w smaku ziemniaków. Najlepsze to te przywiezione od mojego wujka, są pyszne, pięknie się „rozsypują” i można je jeść praktycznie bez niczego. Drugie miejsce zajmują te kupowane mi przez rodziców na bazarze do pewnego rolnika, który hoduje je sam. Jak ognia unikam tych z supermarketu, które wyrosły na preparatach indukujący szybki wzrost i jak dla mnie są kompletnie bez smaku. Z wielkim entuzjazmem uskuteczniam w kuchni wszelkie wariacje z ziemniakiem w roli głównej. Kiedy więc w książce „Obiady na niedzielę” znalazłam ten przepis, wiedziałam, że muszę to zrobić.

Składniki:
0,5 kg ziemniaków
3 łyżki mleka
2 łyżki masła
2 jajka
10 dag startego żółtego sera
Sól,
gałka muszkatołowa
świeżo zmielony pieprz
tymianek
czerwona słodka papryka

1. Ziemniaki obieramy i gotujemy na miękko w lekko osolonej wodzie.
2. Po ugotowaniu przepuszczamy przez wyciskarkę.
3. W rondelku podgrzewamy mleko z masłem (nie gotować!) i wlewamy do ziemniaków.
4. Wyrabiamy na jednolitą masę, doprawiamy pieprzem, gałką muszkatołową i solą.
5. Jajka rozbijamy i oddzielamy żółtka, które dodajemy do masy ziemniaczanej i mieszamy. Białka ubijamy w osobnej misce na niezbyt sztywną pianę.
6. Dodajemy stopniowo po 1-2 łyżki ubitej piany do masy ziemniaczanej i delikatnie mieszamy.
7. Nakładamy po 2-3 łyżki do foremek na muffiny.
8. Posypujemy odrobiną tymianku i zmieloną. słodką papryką.
9. Pieczemy w nagrzanym do 200 stopni piekarniku ok. 25-30 minut.




8 komentarzy:

  1. pychotka:) ja bym jeszcze przesmażoną cebulkę dodała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż za to chciałaby abym kolejnym razem dodała boczek :)

      Usuń
  2. Muszę sobie takie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A w tradycyjnych foremkach metalowych do kruchych babeczek też wyjdą?

    OdpowiedzUsuń
  5. Warunek jest taki ze foremki naprawde musza byc dobrze wysmarowane. Masa ziemniaczana jest dosc kleista ze wzgledu na skrobie i z papilotek wcale mi tak latwo te babeczki nie schodzily.

    OdpowiedzUsuń
  6. Warunek jest taki ze foremki naprawde musza byc dobrze wysmarowane. Masa ziemniaczana jest dosc kleista ze wzgledu na skrobie i z papilotek wcale mi tak latwo te babeczki nie schodzily.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepraszam ale mam pytanie,kiedy dodajemy żółty ser?

    OdpowiedzUsuń