wtorek, 15 stycznia 2013

Muffiny z fetą i czarnymi oliwkami

Od dawna chodziły za mną wytrawne muffiny i w końcu zainspirowana przepisem z bloga Słodka Babka, postanowiłam spróbować. Jako nadzienie eksperymentalnie użyłam fety z czarnymi oliwkami. Eksperyment wyszedł całkiem udany.
Składniki:
375 g mąki
2 jajka
250 ml mleka
125 g masła
sól
pół paczki sera feta
garść drobno posiekanych czarnych oliwek


1. Roztapiamy masło.
2. Jajka mieszamy z mlekiem.
3. Do miski przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia i dodajemy sól.
4. Do mąki dolewamy masę jajeczną i roztopione masło. Wszystko dokładnie i delikatnie mieszamy.
5. Kiedy otrzymamy jednolita masę dorzucamy pokrojony w kostkę ser feta oraz posiekane oliwki.
6. Formę na muffiny wykładamy papilotkami i nakładamy ciasto.
7. Wkładamy do nagrzanego do 210 stopni piekarnika i pieczemy około 30 - 40 minut. Ja sprawdzałam patyczkiem, bo nie byłam pewna czy dopiekły się w środku.





2 komentarze: