wtorek, 3 czerwca 2014

Sałatka z rukolą, łososiem i granatem

Tę sałatkę podejrzałam na jednym ze spotkań towarzyskich. No mimo dwójki dzieci, nadal w takich zdarza mi się uczestniczyć :). Sałatka znikała w tempie błyskawicznym, więc postanowiłam ją przygotować w domu. Przepis pochodzi od mamy mojej bardzo dobrej koleżanki. Chyba największym zaskoczeniem w tej sałatce była dla mnie i obecność i smak granatu. No a równie wielkim zaskoczeniem było to jak ten granat pryska i jakie potrafi zostawić ślady swojej obecności na szafkach w kuchni. Tak więc po zjedzeniu sałatki musiałam wziąć szmatkę do ręki i przywracać im ich naturalną biel. Ale warto było.

Składniki:
200 g rukoli
100 g wędzonego łososia
5-6 suszonych pomidorów
1 granat
olej ze słoika z suszonymi pomidorami

1. Rukole myjemy, układamy na talerzu.
2. Dodajemy podzielonego na małe kawałki łososia i pokrojone w paski pomidory.
3. Pozbywamy się skórki z granatu i pieczołowicie wyjmujemy pestki, próbując nie upaćkać całej kuchni :)
4. Sałatkę polewamy olejem ze słoika z suszonymi pomidorami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz