środa, 11 czerwca 2014

Sernik z musem malinowym

Sernik to chyba jedno z moich ulubionych ciast. Mam już kilka ulubionych przepisów, ale wciąż szukam nowych. Na ciekawe połączenie sernika z malinami trafiłam na blogu KWESTIA SMAKU i postanowiłam go wypróbować. Zaznaczam, że kiedy czerpię inspirację z przepisu z jakiegoś innego bloga to zawsze dość staranie czytam to co mam zrobić i szacuję ile mi to zajmie czasu. Nie ukrywam, że nie dla mnie wielogodzinne stanie w kuchni, przepis w którym jest za dużo krzątania, przekładania z góry odrzucam. Przy tym przepisie pewną czynność zbagatelizowałam, a jak już zaczęłam to okazało się, że przecieranie malin przez sitko to CHOLERNIE CIĘŻKA I MOZOLNA PRACA. No ale na szczęście smak sernika zrekompensował wszystko. 

Składniki:
Spód:
200 g ciastek kruchych
2 łyżki masła

Masa serowa:
500 g zmielonego sera białego
500 g mascarpone
skórka starta z 1 cytryny
3 łyżki  mąki ziemniaczanej
1 i 1/2 szklanki cukru
5 jajek
2 żółtka

Mus malinowy:
800 g malin (mrożonych lub świeżych)
opakowanie cukru wanilinowego
1 pełna łyżka stołowa żelatyny w proszku
500 g zimnej śmietanki 36% 
6 łyżek cukru pudru


1. Ciastka dokładnie kruszymy i mieszamy z roztopionym masłem.
2. Wsypujemy na spód foremki (ja wybrałam 25x36 cm) i dokładnie uklepujemy, następnie wstawiamy do lodówki.
3. Do zmielonego sera białego dodajemy mascarpone, skórkę z cytryny, mąkę ziemniaczaną oraz cukier i miksujemy.
4. Kolejno dodajemy jajka i żółtka i dalej miksujemy.
5. Następnie masę wylewamy na spód "ciasteczkowy" wygładzamy i wstawiamy do nagrzanego do 175 stopni piekarnika. Pieczemy 15 minut.
6. Po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 120 stopni i pieczemy jeszcze 30 minut. (Sernik może się wydawać niedopieczony, ale dopiero po ostudzeniu nabiera odpowiedniej konsystencji).
7. 500 g z 800 g malin rozmrozić. Resztę trzymamy w zamrażarce.
8. Rozmrożone maliny miksujemy blenderem, a następnie przecieramy przez sitko w celu pozbycia się pestek. Dodajemy cukier puder.
9. Żelatynę moczymy w kilku łyżkach wody, a następnie całkowicie rozpuszczamy lekko podgrzewając.
10. Dodajemy kilka łyżek musu malinowego i mieszamy, a następnie mieszamy z resztą musu.
11. Zimną śmietankę ubijamy razem z cukrem pudrem na gęstą i sztywną masę.
12. Następnie dodajemy mus malinowy i mieszamy mikserem.
13. Dodajemy pozostałe zamrożone 300 g malin i delikatnie mieszamy mus.
14. Wykładamy go na ostudzony sernik i wstawiamy do lodówki na  minimum 2 godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz