środa, 30 stycznia 2013

Coś słodkiego do kawy czyli kruche babeczki z mega słodkim nadzieniem twarogowym

Przymierzałam się do pewnego dania z dużą ilością białego sera, ale zmieniałam zamysł kulinarny i zostałam z hurtowymi jego ilościami w lodówce. Tym oto sposobem postanowiłam zagnieść kruche ciasto i zrobić babeczki z masa serową nie żałując przy tym cukru. Kilka przepisów na ciasto kruche już przerobiłam. Pomna wielu doświadczeń tym razem prezentuje swoją wersje.

Składniki:
Na ciasto:
200 g mąki zwykłej
50 g mąki krupczatki
2 jajka
20 dag margaryny
Na nadzienie:
250 g sera
2-3 łyżki 12% śmietany
1 jabłko
3 łyżki cukru białego
2 łyżki cukru brązowego
2 łyżeczki cukru waniliowego
cynamon

Powyższe składniki starczają na 12-14 babeczek (w zależności od wielkości foremek)

1. Przesiewamy obie mąki. Dorzucamy po kawałku margaryny, którą siekając za pomocą noża łączymy z mąką.
2. Dodajemy jajka i sprawnie zagniatamy. Jeśli ciasto za bardzo się lepi dodajemy więcej mąki.
3. Ciasto wkładamy do lodówki na co najmniej 30 minut.
4. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto i wykładamy nim wysmarowane margaryną foremki.
5. Nakłuwamy ciasto widelcem i wkładamy na 15 minut do nagrzanego do 180 stopni piekarnika.
6. W międzyczasie rozgniatamy ser, dodajemy śmietanę i cukier. Dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy pokrojone w kostkę jabłko.
7. Nadzienie serowe nakładamy łyżką do upieczonych babeczek. Posypujemy odrobiną cynamonu i brązowego cukru. Pieczemy jeszcze 15 minut. 




3 komentarze:

  1. Ojejku, wyglądają przepysznie! :) Marz mi się takie do popołudniowej kawki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądają pysznie i naprawdę pysznie smakują, szczególnie do kawki :)

      Usuń
  2. świetne! uwielbiam wszystko, co ma w sobie twarożek :) zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń