niedziela, 10 lutego 2013

Jabłka zapiekane w cieście cynamonowym

Mhy... zapach cynamonu zawsze kojarzy mi się z ciepłym kocem, wygodną kanapą i kubkiem gorącej, aromatycznej herbaty. Stąd może moja słabość do tego ciasta, którego przepis odnalazłam w notatniku mojej mamy. Kiedyś piekłam je bardzo często. Później miałam dłuższa przerwę, ale teraz na nowo do niego  wracam. Tym bardziej, że za oknem tak śnieżnie, tak pięknie, że aż się chce... posiedzieć z herbatą i popatrzeć... przez okno... no i zjeść to pyszne ciasto :)

Składniki:
15 dag masła
15 dag cukru
15 dag mąki
3-4 jajka
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
6-7 jabłek
rodzynki
brązowy cukier


1. Miękkie masło miksujemy z cukrem.
2. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i cynamonem.
3. Miksując wbijamy jajka.
4. Tortownice smarujemy margaryną i posypujemy bułką tartą.
5. Jabłka obieramy, wykrawamy środek, pozbywając się pestek.
6. Rozkładamy równomiernie jabłka w tortownicy. Wkładamy do ich środka umyte rodzynki i posypujemy brązowym cukrem.
7. Wokół jabłek nakładamy ciasto. (Ciasto jest bardzo gęste, więc trzeba je rozkładać starannie pomiędzy wszystkimi jabłkami. Może się też wydawać, że jest go za mało, ale w czasie pieczenia pięknie wyrośnie, otaczając każde z jabłek).




1 komentarz:

  1. Widzę je nie pierwszy raz i muszę w końcu zrobić, bo czuję, że to coś idealnie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń