czwartek, 7 lutego 2013

Chrabąszcze

Na ten przepis trafiłam przypadkiem, przekopując się przez ich sporą ilość u mojej mamy. Zaintrygował mnie od razu swoją chrzęszczącą nazwą i postanowiłam go wypróbować. "Chrabąszcze" wychodzą bardzo chrupkie i bardzo słodkie. Mogą być więc ciekawą alternatywą na dzisiejszy dzień przy tych tonach pączków i faworków, jakie przyjdzie nam zjeść. 

Składniki:
125 g masła
4 łyżki cukru
2 łyżki miodu
2-3 łyżki gorzkiego kakao
1 cukier waniliowy
1,5 szklanki płatków kukurydzianych
4-5 łyżek wiórków kokosowych

1. Do miski wsypujemy cukier, cukier waniliowy, kakao.
2. W rondelku rozpuszczamy masło (nie może wrzeć). 
3. Rozpuszczone masło wlewamy co miski i mieszamy. Dodajemy do miód, który musi być płynny.
4. Dorzucamy płatki kukurydziane i mieszamy.
5. Odstawiamy na co najmniej na godzinę do lodówki.
6. Po schłodzeniu formujemy małe kulki (pomagałam sobie łyżką do nakładania lodów moczoną za każdym razem w zimniej wodzie).
7. Kulki obtaczamy w wiórkach kokosowych. Wstawiamy do lodówki do całkowitego zastygnięcia.



1 komentarz: