piątek, 1 marca 2013

Zupa meksykańska

Przepis ten mam w swoich notatkach już jakiś czas. Kiedyś, jak go dostałam do znajomych stwierdziłam, że kiedyś go zrobię i to kiedyś nadeszło teraz. Wprawdzie kuchnia meksykańska nie jest mi jakoś dobrze znana, ale jak zaczęłam wczytywać się w składniki i sposób przygotowania to wyszło mi, że to nic innego jak  chili con carne, no ale postanowiłam zostać przy nazwie oryginalnej otrzymanej od znajomych. Nie ukrywam, że nie żałowałam przypraw, co przy konsumpcji radowało mojego męża, który lubi jak jest "wyraźnie". Było naprawdę bardzo "wyraźnie.

Składniki:
0,5 kg mięsa mielonego wołowo - wieprzowego
4 cebule
1 puszka czerwonej fasoli
1 puszka kukurydzy
1 puszka pomidorów w zalewie
0,5 l przecieru pomidorowego
sól
czosnek
mielona ostra papryka
curry
pieprz

1. Mięso mielone podsmażamy na oleju.
2. Cebulę kroimy w kostkę i również smażymy na oleju.
3. Do dużego rondla/garnka wrzucamy usmażone mięso, cebulę oraz: fasolę, kukurydzę, pokrojone pomidory wraz z zalewą oraz przecier pomidorowy.
4. Doprawiamy solą, pieprzem, czosnkiem, ostrą papryką oraz odrobiną curry.

Serwujemy z nachosami. 



3 komentarze:

  1. uwielbiam tę zupę, jest niesamowicie aromatyczna i sycąca

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmm uwielbiam takie zupy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja po jej zrobieniu też dołączam się do grona "uwielbiających" tę zupę

    OdpowiedzUsuń