niedziela, 3 marca 2013

Spaghetti z szynką szwarcwaldzką i ... czyli co można zrobić z mascarpone

Serek mascarpone zakupiłam z myślą o tiramisu. W międzyczasie mąż zakomunikowała mi, że mam zakaz pieczenia czy przygotowywania czegokolwiek słodkiego przez cały okres Wielkiego Postu. Zastałam zatem z serkiem mascarpone i pustką w głowie, co tu zrobić. Inspirację znalazłam na blogu "PrzepisoTeka" i już na sam opis dania pociekła mi ślinka. Przedstawiam zatem spaghetti z szynką szwarcwaldzką, suszonymi pomidorami i serkiem mascarpone. Całość okazała się przede wszystkim bardzo ciekawa smakowo, ogromnie sycąca i naprawdę łatwa i szybka w przygotowaniu. Wzbogaciłam ją dodatkowo tylko prażonymi ziarnami słonecznika. Na pewno będę wracać do tego dania, bo to taka opcja, jak się nie ma ochoty za dużo czasu spędzać w kuchni i za to ma się ochotę na coś smakowitego. 

Składniki:
200 g makaronu spaghetti
100 g szynki szwarcwaldzkiej
2-3 cebule
250 g serka mascarpone
5-6 suszonych pomidorów
garść prażonych ziaren słonecznika
olej


1. Spaghetti gotujemy według przepisu na opakowaniu.
2. Cebulę kroimy w kostkę i wrzucamy na patelnię z rozgrzanym olejem.
3. Do poduszonej cebuli dodajemy pokrojoną, również w kostkę, szynkę i pomidory krojone w paski.
4. Do całości dodajmy 250 g serka mascarpone. Całość dusimy jeszcze chwilę. Jeśli za bardzo gęstnieje, dodajmy wodę. 
5. Na osobnej patelni prażymy ziarna słonecznika.




2 komentarze:

  1. To wspaniały sposób na wykorzystanie mascarpone ;) Spaghetti z szynką szwarcwaldzką i mascarpone to właśnie jedno z moich ulubionych makaronowych dań! Dziękuję, że mi o nim przypomniałaś. Od siebie polecam także wersję z pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, z pomysłu na danie z pieczarkami skorzystam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń