piątek, 15 marca 2013

Zupa gulaszowa

Zostałam przez moją mamę obdarowana sporym kawałkiem mięsa, które idealnie nadawałoby się na bitki, albo na gulasz (to była sugestia mojej mamy). Niekoniecznie jakoś te dwie propozycje zagospodarowania "podarunku" przypadły mi do gustu, więc zaczęłam szukać inspiracji, którą znalazłam na blogu CO DO GARA? Od razu wzięłam się do pracy, bo okazało się, że akurat posiadam wszystkie potrzebne do tego dania składniki. I tym oto sposobem ugotowałam gar ZUPY GULASZOWEJ.

Składniki:
750 g mięsa na gulasz
100 g boczku
1 l bulionu
0,5 l przecieru pomidorowego
2-3 marchwie
2 papryki 
4-5 średnich ziemniaków
2 cebule
3-4 ząbki czosnku
ostra papryka chili (ja miałam gotową zmieloną)
1 łyżeczka słodka papryka
sól
pieprz
majeranek
olej

1. Mięso na gulasz dokładnie myjemy i kroimy na kawałki (ok. 2x2 cm)
2. Boczek kroimy w kostkę i smażymy na patelni.
3. Zdejmujemy z patelni boczek a na wytopionym tłuszczu smażymy mięso. Staramy się, aby było z każdej strony dokładnie usmażone.
4. Przygotowujemy sobie duży garnek do którego wkładamy usmażone mięso.
5. Do pozostałego tłuszczu dodajemy trochę oleju i podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę oraz posiekany czosnek. Pod koniec smażenia dodajemy słodką paprykę. Wszystko wrzucamy do garnka z mięsem i zalewamy bulionem. Gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem ok. 1,5 h.
6. Kroimy warzywa: ziemniaki w kostkę, marchew w plastry, a paprykę w podłużne kawałki. Dorzucamy je do garnka pod koniec gotowania.
7. Dodajemy przecier pomidorowy, doprawiamy solą, pieprzem, papryką chili i majerankiem. Gotujemy jeszcze 20 - 25 minut. 

Serwujemy z chlebem razowym. W oryginalnym przepisie sugerowane było dodanie do zupa kleksa ze śmietany. Ja z tego zrezygnowałam.



1 komentarz: