piątek, 29 marca 2013

Miniserniczki bez pieczenia

Wariacji na temat sernika jest sporo. Ja jestem wielbicielką takiego tradycyjnego , no ale nie zamykam się na inne sposoby jego przygotowania. Dlatego postanowiłam wypróbować przepis na sernik bez pieczenia. Dodatkowo zdecydowałam się użyć silikonowe foremki do muffinów, zamiast standardowej foremki. Co z tego wyszło oceńcie sami.

Składniki:
1 kg sera mielonego
2 szklanki cukru
250 g miękkiego masła
cukier waniliowy
sok z cytryny
3 jajka
2 łyżki mąki ziemniaczanej 
1/2 szklanki mleka

1. Cukier miksujemy z jajkami. Dodajemy po łyżce sera i masło.
2. Całość przekładamy do garnka i gotujemy na małym ogniu 10 - 15 minut. Mieszamy aby zapobiec przypaleniu.
3. Pod koniec gotowania, kiedy masa twarogowa jest już bardzo gorąca dodajemy mleko wymieszane z mąką ziemniaczaną i jeszcze chwilę mieszamy.
4. Całość przelewamy do formy i wstawiamy na co najmniej 12 godzin do lodówki.

Serwujemy z polewą czekoladową.

Zastosowane przeze mnie foremki silikonowe nie bardzo się sprawdziły. Sernik niezbyt łatwo odchodził od brzegów. Dlatego sugeruje wsadzenie foremek z sernikiem do zamrażalnika na jakieś 5-10 minut przed podanie, wtedy odchodzi idealnie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz