niedziela, 7 kwietnia 2013

Podwójnie śmietankowe babeczki

Czasem jest tak, że na coś mam ochotę i dlatego to przyrządzam. Zdarza się, że jako Mrs. Gadżet kupię sobie coś do kuchni i to właśnie mnie skłania do sięgnięcia po ten, a nie inny przepis. A czasem jest tak, że  mam nowe ozdoby do dekoracji i wtedy powstaje koncepcja, a dopiero później szukam możliwości jej zrealizowania. Tym razem wykorzystując już wcześniej podany przeze mnie przepis na babeczki jogurtowe.  Postanowiłam go urozmaicić i nadziać babeczki budyniem śmietankowym. Dodatkowo przygotowałam lekki krem też na bazie budyniu tak więc wyszły mega śmietanowe ciasta. 


Składniki:
na ciasto:
350 g mąki
300 g cukru 
200 ml jogurtu naturalnego
3 jajka
200 ml oleju
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego

na farsz:
1 budyń śmietankowy
mleko

na krem:
1 budyń śmietankowy
mleko
150 g masła

Starcza na 12-15 babeczek.


1. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym.
2. Powoli dodajemy pozostałych składników.
3. Mieszamy łyżką (nie mikserem!) na gładką masę.
4. Przyrządzamy budyń wg. przepisu na opakowaniu.
5. Do foremek na muffiny nakładamy łyżkę ciasta, następnie łyżeczkę ugotowanego budyniu i znowu łyżkę ciasta.
6. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.
7. Pieczemy około 45 minut.
8. W międzyczasie gotujemy drugi budyń śmietankowy.
9. Ostudzony budyń miksujemy z miękkim masłem.
10. Na ostudzone babeczki nakładamy krem za pomocą szprycy.
11. Babeczki wstawiamy na kilka godzin do lodówki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz