wtorek, 9 kwietnia 2013

Mini lazanie ze szpinakiem

Sposób na takie wykorzystanie płatów lazanii widziałam już na kilku blogach i muszę przyznać, że wpisywałam sobie go na listę dań do zrobienia już kilka razy. I w końcu się zmobilizowałam. Zachciało mi się szpinaku i postanowiłam go przygotować w inny sposób niż dotychczas. Mimo że przygotowanie dania zajmuje trochę czasu, głównie gotowanie płatów, oczywiście w zależności od ilości, to przypieczone delikatnie na brzegach i umożliwiające zgrabnie zaserwowanie kształty mini lazanii, rekompensują ten wysiłek.  

Składniki:
8 gotowych płatów lazanii
500 g gotowego szpinaku
250 g sera białego
100 g 12 % śmietany
3 ząbki czosnku
sól
pieprz
olej
plasterki żółtego sera

1. Szpinak przygotowujemy według przepisu na opakowaniu dodając drobno posiekany czosnek.
2. Ser biały rozgniatamy widelcem, dodajemy śmietanę, sól, pieprz i mieszamy.
3. Przygotowujemy foremki do mufinów.
4. Obgotowujemy płaty lazanii. Każdy z nich krojąc na pół i wykławykładając do foremek na muffiny.
5. Na dno kładzimy po łyżce sera białego. Całość przykrywamy szpinakiem. Na wierzch kładzimy plasterek sera żółtego.
6. Zapiekamy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku około 20 minut.




2 komentarze: