poniedziałek, 14 października 2013

Tarta prowansalska

Zabieram się za to kupowanie książek kucharskich i zabieram. Ale słabo mi idzie, bo chciałabym po prostu móc mieć chwilę na ich przejrzenie i zdecydowanie się co w pierwszej kolejności, chcę mieć, a co może poczekać. No ale ostatnio w locie złapałam książeczkę, wymiarami raczej pasuje do tego określenia, pod tytułem "120 wypieków". Głównie zachęciła mnie cena, bo dziecko w wózku, domagające się natychmiastowego opuszczenia supermarketu, nie dało mi szans nawet ją pobieżnie przejrzeć. No ale ryzyko się opłacało. Znalazłam już co najmniej 60 przepisów, które na pewno z niej wypróbuję. Oto jeden z nich. 

Składniki:
1 gotowe ciasto francuskie
1 czerwona papryka
1 zielona papryka
2 średnie cukinie
150 ml śmietany
 1 jajko
sól
pieprz
olej

1. Formę do tarty wykładamy ciastem francuskim. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i podpiekamy około 15 minut.
2. W międzyczasie kroimy paprykę w kostkę i smażymy ją na rozgrzanym oleju na patelni. 
3. W misce mieszamy śmietanę z jajkiem i dobrze doprawiamy to solą i pieprzem. Do masy śmietanowo - jajecznej dorzucamy podsmażoną paprykę.
4. Cukinię dokładnie myjemy i kroimy w plastry.
5. Na reszcie oleju smażymy poszczególne kawałki około 5-7 minut. Uważamy, aby nie przypalić, bo robi się gorzka.
6. Na podpieczone ciasto wylewamy masę z papryką i wykładamy podsmażone plastry cukinii. Pieczemy około 30 minut w piekarniku. Temperaturę obniżamy do 180 stopni. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz