piątek, 25 października 2013

Kasza gryczana z warzywami i kozim serem

Wszystko zaczęło się od polecenia przez koleżankę jednego z przepisów z wykorzystaniem dyni. A później za tym przepisem poszło polecenie całego portalu z przepisami... Niezwykle smakowitego, bo jak zaczęłam po kolei przeglądać co jest polecane, to ślinka mi pociekła i od razu postanowiłam  zakasać rękawy i zacząć gotować. Tak więc dzisiaj jedno z dań z ze strony www.kukbuk.com.pl - Kasza z warzywami i kozim serem (http://www.kukbuk.com.pl/kasza-gryczana-z-warzywami-i-kozim-serem/). Nieskromnie napiszę, że danie dla mnie pyszne, bo jest i kasza i warzywa, a kozi ser nadaje daniu wyrazistości. Trochę zmodyfikowałam, coś dodałam, coś odjęłam, ale główny trzon dania został. Jednym słowem... Po prostu pycha...

Składniki:
1 bakłażan
1 cukinia
1 czerwona papryka
4 suszone pomidory
ser kozi
olej ze słoiczka z suszonymi pomidorami
sól
pieprz
ugotowana kasza gryczana (1,5 woreczka)

1. Bakłażana kroimy w plastry i solimy. Odstawiamy na 40 minut. Po tym czasie odsączamy bakłażana na ręcznikach papierowych
2. Cukinię dokładnie myjemy i kroimy w plastry.
3. Z papryki wycinamy nasiona i kroimy w kostkę.
4. Na patelni rozgrzewamy olej ze słoika z suszonymi pomidorami. Wrzucamy cukinię, a następnie paprykę. Podsmażamy ok. 5 minut. Następnie dodajemy bakłażana i podsmażamy znowu około 5-6 minut. Warto pod koniec dodać odrobinę wody i podusić pod przykryciem jeszcze około 2 minuty.
5. Do warzyw dorzucamy pokrojone w paseczki suszone pomidory, a następnie ugotowaną wcześniej kaszę gryczaną. I wszystko jeszcze podsmażamy mieszając na dużym ogniu.
6. Na kaszę wyłożoną na talerz wykładamy kawałki sera koziego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz