wtorek, 15 października 2013

Ciasteczka owsiane

Ma się dziecko, trzeba pichcić. Wprawdzie do przygotowania tych ciasteczek nie zmusił mnie bezpośrednio syn, ale, jak to się mówi "pewne okoliczności przyrody". Uczęszczamy razem na zajęcia dla maluchów i ich rodziców. Jednym z punktów tych zajęć jest wspólny posiłek dzieci. Jako, że kolejka wypadła na mnie poczułam się zobligowana do przygotowania zdrowych ciasteczek owsianych. Nie wypadało wykpić się kupnymi biszkoptami, bo według definicji niektórych mam, są niezdrowe. Tia... Ciasteczka cieszyły się powodzeniem nie tylko wśród dzieci, ale również rodziców, czyli misja zakończona sukcesem. 

Składniki:
250 g płatków owsianych
0,5 szklanki mąki
2-3 jajka
100 g masła
60 g cukru brązowego (można użyć miodu)
1 opakowanie cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Bakalie: żurawina, rodzynki, pestki słonecznika.


1. Płatki owsiane wrzucamy na patelnię i chwilę prażymy.
2. Dodajemy masło z cukrem i mieszamy do rozpuszczenia.
3. Masę płatkową przekładamy do miski i dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i jajka.
4. Dorzucamy wybrane przez nas bakalie. W tej odsłonie zdecydowałam się na użycie jabłek z rodzynkami, żeby ciasteczka łatwiej się dzieciakom gryzło.  
4. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia formułujemy za pomocą dużej łyżki "w miarę okrągłe" ciasteczka.
5. Pieczemy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 15 minut.  


3 komentarze: