sobota, 28 lutego 2015

Sałatka z gorgonzolą, orzechami i granatem

Ciągnie mnie ostatnio do tych sałatek. Brak czasu powoduje, że zjadam to co mam ewentualnie wcześniej przygotowane i to zazwyczaj w pośpiechu i brakuje mi czasu na to, żeby jeszcze przygotować sobie bombę witaminową w postaci sałatki. Kiedy zatem odrobina czasu się znajduję, wykorzystuję ją i serwuje sobie "zieloną" moc. Kombinacje do głowy przychodzą mi różne, ale zazwyczaj mam jakiś stał repertuar dodatków, który nie blokuje mojej "kreatywności". A później zajadam to co "wyczarowałam" i taka dobra jestem, że mężowi też porcję odstępuję. A co... Niech też zdrowy rośnie. 

Składniki:
1 opakowanie "mix sałat"
1/2 średniej wielkości granatu
100 g sera gorgonzola
garść orzechów włoskich
ocet balsamiczny
łyżka cukry brązowego
oliwa z oliwek

1. Wrzucamy opakowanie sałaty do miski. 
2. Dodajmy pokrojony w kostkę ser oraz ziarna granatu. (Uwaga na zniszczenia w kuchni przy obieraniu tego owocu ;) ).
3. Całość posypujemy pokrojonymi orzechami.
4. W oddzielnym naczyniu przygotowujemy sos. Mieszamy łyżkę octu balsamicznego z łyżką cukru i oliwy. Polewamy sałatkę. 



1 komentarz: