sobota, 14 lutego 2015

Kurczak słodko - kwaśny wg. Nigelli L.

Wiszą te moje pomysły na obiady zaczerpnięte z różnych książek i wiszą na lodówce. I porostu coś trzeba było z tym zrobić. Akurat udało mi się pamiętać i kupić kiełki fasoli i nie miałam już żadnego wykrętu, bo pozostałe składniki były i zrobiłam tego wyczekiwanego przez mojego męża kurczaka słodko - kwaśnego. Smakował nam, ale .... Najlepsze dania kuchni azjatyckiej uda nam się jeść na naszej wyprawie do Indochin. Pamiętam, że jechałam z przekonaniem, że w takim klimacie to ja jeść będę z rzadka, a po za tym, to jedzenia na ulicy to niesie za sobą duże ryzyko, więc będę omijać... Jednym słowem byłam wręcz pewna, że po miesięcznej wyprawie, wrócę smukła jak po dwóch miesiącach ćwiczeń z Ewą Chodakowską. Niestety wszystkie plany wzięły w łeb. Wróciłam z dwoma dodatkowymi kilogramami. Warto walczyć ze swoimi ograniczeniami, wychodzić ze swojej strefy komfortu i próbować nowego. Okazało się, że to jedzenie na ulicy niesie za sobą więcej plusów niż ryzyka. Przede wszystkim wszystko jest przygotowywane praktycznie na bieżąco, smażone w wysokiej temperaturze na Twoich oczach, więc jest świeże. Dodatkowo barwne, pachnące tak, że naprawdę czasem trudno było poprzestać na jednym smakołyku, Minusy to takie, że porcje są spore, a smak obłędny, tak więc trudno cokolwiek zostawić, a mnogość straganów i zapachów i nowych jeszcze nieodkrytych smaków, nęci tak, że trudno poprzestać na jeden porcji.  (Stąd te 2 dodatkowe kg ;-). 

Składniki:
500 g piersi z kurczaka
2 czerwone papryki
300 g kiełków z fasoli
1 czerwona cebula 
1 łyżeczka przyprawy "5 smaków"
Sos:
2 łyżki dżemu morelowego
2 łyżki sosu sojowego
250 ml soku z ananasa
3 łyżki ketchupu
2 łyżki octu ryżowego
sól
pieprz
olej

1. Na dobrze rozgrzanej patelni z olejem wrzucamy posiekaną cebulę oraz pokrojoną w kostkę paprykę. Smażymy około 5 minut do czasu, aż będzie miękka.
2. Do warzyw dodajemy pokrojone w kawałki piersi z kurczaka. Dorzucamy przyprawę "5 smaków". Smażymy kolejne 5 minut dość często mieszając. 
3. W osobnym naczyniu mieszamy za pomocą trzepaczki składniki na sos. Staramy się zrównoważyć składniki, tak aby smak był słodko - kwaśny. Wymieszany sos dodajemy do kurczaka z warzywami. 
4. Dusimy na małym ogniu około 15 minut. Na koniec dodajemy kiełki z fasoli i jeszcze chwilę dusimy. 
5. Serwujemy z ryżem. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz