piątek, 3 października 2014

Tarta z soczewicą

Robiłam porządki w szafkach kuchennych. Nie to, że mam tam jakiś wielki nieporządek ;), ale często zdarza mi się coś mieć, a o tym zapomnieć. Tak było z kilogramem zielonej soczewicy , którą od razu po odnalezieniu postanowiłam wykorzystać do zrobienia tarty, sprawdzając przy okazji funkcjonalność mojej nowej formy do tego typu wypieków. 

Składniki:
1 gotowe ciasto francuskie
1 szklanka zielonej soczewicy
1 papryka
2 cebule
1/2 szklanki przecieru pomidorowego
1/2 szklanki śmietany
1 jajko
sól
pieprz
curry
papryka ostra
papryka słodka
olej

1. Soczewice płuczemy kilka razy i gotujemy w lekko osolonej wodzie. Powinna być lekko twardawa.
2. Paprykę i cebulę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na patelni. 
3. Łączymy ugotowaną soczewicę z podsmażoną cebulą i papryką. Dodajemy przecier pomidorowy i doprawimy solą, pieprzem, curry i paprykami.
4. Wykładamy ciasto francuskie do naczynia do wypieku tarty. Nakłuwamy widelcem i wsadzamy na nagrzanego do 220 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 15 minut, do zarumienienia.
5. Na podpieczone ciasto francuskie wykładamy masę "soczewicową".
6. Mieszamy śmietanę z jajkiem i wylewamy na nadzienie tart. Całość pieczemy jeszcze około 20-25 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz