poniedziałek, 6 października 2014

Papryka faszerowana po meksykańsku

Zostałam obdarowana kilkoma kilogramami papryki. Paprykę marynowaną już mam, dzięki uprzejmości, a przede wszystkim hojności mojej mamy. Stanęłam więc przed koniecznością wykorzystania mojego "prezentu" w inny sposób. Wymyśliłam, że zrobię to oto danie, ale z innym nadzieniem, znacznie ostrzejszym i wyraźniejszym niech będzie, że meksykańskim. Eksperyment się powiódł, danie wyszło. 

Składniki:
6 papryk
300 g mięsa mielonego
1 szklanka ryżu
3 cebule
szklanka kukurydzy
1/3 szklanki fasoli czerwonej
puszka pomidorów
olej
sól
pieprz
curry
papryka słodka
papryka ostra

1. Od papryki górę na 4/5 wysokości. Pozbywamy się nasion.
2. Cebulę kroimy w kostkę. Podsmażamy na oleju. 
3. Do podsmażonej cebuli dodajemy mięso mielone. 
4. Ryż gotujemy w osolonej wodzie "al dente".
5. Do podsmażonego mięsa dodajemy ugotowany ryż, kukurydzę, fasolę oraz pokrojone pomidory z puszki.
6. Jeśli nadzienie jest za suche, możemy dodać jeszcze sosu pomidorowego z puszki. 
7. Całość doprawiamy solą, pieprzem, paprykami i odrobiną curry, tak aby nadzienie miało ostry, wyrazisty smak.
8. Nadziewamy papryki. Przykrywamy je "czapeczką" i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy około 45 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz