wtorek, 1 lipca 2014

Spagetti z łososiem i fetą

W mojej kuchennej biblioteczce znajdują się nie tylko książki Oliviera czy Nigelli. Zdarza mi się zakupić też książki z serii "dla wszystkich", które pięknymi zdjęciami i prostotą wykonania, mają zachęcać przeciętnych bywalców supermarketów do gotowania. Książka "Potrawy z makaronu", skąd pochodzi przedstawiony poniżej przepis, niestety niekoniecznie spełniaj tę rolę. Na kilkadziesiąt przedstawionych w niej dań dokładnie trzy mnie zainteresowały i zamierzam je wypróbować, reszta wg. mnie jest nie do zjedzenia albo już dawno te danis zrobiłam.

Składniki:
400 g makaronu spaghetti
125 g wędzonego łososia
150 ml whisky lub brandy
100 g sera feta
300 ml śmietany 18%
oliwa z oliwek
natka z pietruszki
pieprz
sól

1. Spaghetti gotujemy wg. przepisu w osolonej wodzie z dodatkiem oliwy.
2. W tym czasie w jednym rondelku podgrzewamy delikatnie śmietanę, a w drugim alkohol. Łączymy te dwa składniki. 
3. Dorzucamy pokrojonego w paski łososia, doprawiamy pieprzem.
4. Do ugotowanego i odcedzonego makaronu dodajemy sos i delikatnie mieszamy.
5. Wykładamy na talerz, posypujemy serem feta i natką z pietruszki. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz