piątek, 11 lipca 2014

Makaron z czosnkiem niedźwiedzim, dojrzewającą szynką i oliwkami

W sklepiku ze zdrową żywnością obok mojego domu trafiłam na nieznany mi dotąd produkt, a mianowicie makaron z czosnkiem niedźwiedzim. Wyglądał dość apatycznie, więc zakupiłam i jednocześnie zaczęłam szukać szczegółowych informacji o tym intrygującym dodatku do makaronu. Okazało się, że czosnek niedźwiedzi zawiera szereg substancji czynnych, i.in. olejki eteryczne, których najważniejszym składnikiem jest siarka aktywna , odgrywająca ważną rolę w procesie przemiany materii. Po za tym Ma silne działanie bakteriobójcze, obniża ciśnienie krwi, korzystnie działa na serce, zapobiega nowotworom złośliwym, miażdżycy. Jednym słowem jeść, jeść, jeść...

Składniki:
200 g makaronu z czosnkiem niedźwiedzim
100 g szynki dojrzewającej
5-6 suszonych pomidorów
1 cebula
garść czarnych oliwek
olej
oliwa z oliwek

1. Makaron gotujemy wg. przepisu na opakowaniu.
2. Cebulę siekamy w kostkę i smażymy na oleju. Dodajemy pokrojoną szynkę.
3. Suszone pomidory pokroić w paski, a oliwki na drobniejsze części.
4. Ugotowany makaron odcedzamy. Dodajemy do niego podsmażoną cebulę z szynką, suszone pomidory, oliwki i odrobinę oliwy z oliwek. Całość jeszcze chwilę gotujemy na wolnym gazie mieszając co chwilę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz