sobota, 12 lipca 2014

Gryczana tarta z warzywami

Coś sobie tam umyślę w głowie, w sensie jakiś przepis, pospisuję potrzebne mi składniki i wyprawiam w poszukiwania mojego męża. Szukając mąki gryczanej przemierzył on co najmniej pięć średnio i wielkopowierzchniowych marketów i dopiero całkiem przypadkiem udało mu się ją trafić w szóstym. Z zakupu się ucieszyłam ale zamiast od razu wykorzystać ten składnik odłożyłam go na półkę "sięgnę po to kiedyś". Dopiero mój mąż przypomniał mi jak wiele trudu kosztowało go zdobycie tej mąki, sugerując, że albo coś z nią zrobię "now", albo mogę zapomnieć o jego poświęcaniu się w przyszłości i szukaniu jakiś innych "rzekomo" potrzebnych mi "na teraz" składników. Poczułam się "zmobilizowana" i wzięłam się do pracy przygotowując tartę z warzywami. Przepis na kruche ciasto użyłam ten sam co zawsze, z tym, że zamiast mąki pszennej użyłam gryczanej. 

Składniki:
Ciasto kruche:
225 g mąki
125 g masła
1 żółtko
3 łyżki wody
sól

Farsz:
1 cukinia
1/2 brokuła
1 papryka
100 sera pleśniowego typu lazur
100 g śmietany
2 żółtka
sól
pieprz

1. Na matę silikonową przesypujemy mąkę. Dodajemy masło, żółtko, sól i wodę. Sprawnie zagniatamy.
2. Ciasto odkładamy do lodówki na 30 minut.
3. Paprykę kroimy w paski i podsmażamy na oleju. To samo robimy z cukinią pokrojoną w plastry. 
4. Brokuła gotujemy w lekko osolonej wodzie.
5. Schłodzone w lodówce ciasto rozwałkowujemy i przekładamy do wysmarowanej np. margaryną formy na tartę. Zapiekamy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku ok. 20 minut.
6. Na podpieczone ciasto wykładamy równomiernie różyczki brokuła, cukinię i paprykę. 
7. Posypujemy rozkruszonym serem pleśniowym.
8. Całość zalewamy mieszanką śmietany i żółtek przyprawioną solą i pieprzem. 
9. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy jeszcze około 25-30 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz