środa, 14 maja 2014

Tarta ze szparagami

Szparagi dalej na topie. W końcu sezon na nie trwa krótko i trzeba korzystać. Szczerze to dotychczas nie byłam ich fanką. Może to kwestia tego, że nie miałam zbyt dużo szczęścia do potraw ze szparagiem w roli głównej. Teraz wzięłam sprawy w swoje ręce to znaczy sama przygotowałam kolejne dane z udziałem.

Składniki:
Ciasto kruche:
225 g mąki
125 g masła
1 żółtko
3 łyżki wody
sól

Farsz:

10 szparagów
3 cebule
20 dag boczku wędzonego
2 jajka
200 g 18% śmietany 
sól
pieprz
olej

1. Na matę silikonową przesypujemy mąkę. Dodajemy masło, żółtko, sól i wodę. Sprawnie zagniatamy.
2. Ciasto odkładamy do lodówki na 30 minut.
3. Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy na oleju. To samo robimy z boczkiem pokrojonym w kotkę. jemy
4. Szparagi gotujemy 5 minut w osolonej wodzie.
5. Schłodzone w lodówce ciasto rozwałkowujemy i przekładamy do wysmarowanej np. margaryną formy na tartę. Zapiekamy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku ok. 20 minut. 
6. Na podpieczone ciasto rozkładamy równomiernie podsmażoną cebulę, boczek. Całość zalewamy mieszaniną jajek i śmietany, doprawioną solą i pieprzem. 
7. Wykładamy szparagi i lekko przyciskamy żeby zagłębiły się w farszu. Całość pieczemy jeszcze około 20-25 minut. 






2 komentarze: