sobota, 3 maja 2014

Mus czekoladowy na bezie

Zostałam obdarowana misternie przygotowanymi domowym sposobem mini bezami. Część z nich i to niestety znaczną zjedliśmy z mężem do kawy (moje biodra się cieszą, ja trochę mniej ;) ), a część postanowiłam zagospodarować robiąc ten oto deser. Delikatna konsystencja musu na bezie gorzkiej czekolady doskonale komponuje się ze słodkością bezy. Biodra się cieszyły, mąż się cieszył, ja trochę mniej.  

Składniki:
1 opakowanie serka mascarpone
3 jajka
1 gorzka czekolada
3 łyżki cukru pudru
bezy

1. Jajka wsadzamy na krótką chwilę do wrzątku.
2. Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę. 
3. Żółtka miksujemy z cukrem.
4. Czekoladę rozpuszczamy na w łaźni wodnej. 
5. Do ubitych żółtek dodajemy serek mascarpone i rozpuszczoną, przestudzoną czekoladę. 
6. Na koniec delikatnie  mieszając dodajemy ubitą pianę z białek. 
7. Na dnie naczynia układamy bezy i wykładamy mus.  
8. Wsadzamy do lodówki na co najmniej 2 h. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz