piątek, 4 grudnia 2015

Piróg z kaszy gryczanej i ziemniaków

Od dawna "chodziła" za mną kasza gryczana. Wprawdzie mogłam sięgnąć po sprawdzone przeze mnie danie (TU), ale postanowiłam zrobić porządek z książkami kucharskimi i przy okazji poszukać inspiracji. Owocem tych poszukiwań będzie na pewno kilka ciekawych przepisów w tym miesiącu, nie tylko takich bożonarodzeniowych, ale na pewno takich swojskich i smacznych. Przepis bowiem pochodzi z książki "Kuchnia swojska i smaczna".

Składniki:
szklanka kaszy gryczanej
szklanka mleka
5-6 ugotowanych ziemniaków
250 g tłustego białego sera
łyżka masła
jajko
oliwa
sól 
pieprz

1. Kaszę ugotować w mleku, jeśli będzie do za mało, dodać wody.
2. Ser biały i ziemniaki przepuścić przez praskę.
3. Wymieszać z ugotowaną, przestudzoną kaszą.
4. Dodać stopniowo masło, jajko i przyprawy: sól i pieprz.
5. Wszystko dokładnie wymieszać i przełożyć do formy silikonowej o wymiarach keksówki.
6. Podawać z kefirem lub zsiadłym mlekiem.



5 komentarzy:

  1. super patent! wygląda bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz takie coś jadłam w Zamościu, to chyba ich lokalne danie. Nieskromnie przyznam, że udało mi się przywołać ten smak. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Madzia, to danie z mojego regionu, nie przepadałam za nim, kiedy byłam mała, a teraz gryczaka uwielbiam i czasami piekę, z kefirem jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Madzia, to danie z mojego regionu, nie przepadałam za nim, kiedy byłam mała, a teraz gryczaka uwielbiam i czasami piekę, z kefirem jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No ja miałam okazje spróbować tego jako już większa dziewczynka :) i od razu polubiłam. Pycha, nie tylko z kefirem

    OdpowiedzUsuń