niedziela, 27 grudnia 2015

Pani Walewska vel. Pychotka

Pisałam o tym raz. Wielowarstwowe ciasta, przekładańce kremowe, z założenia zniechęcają mnie i nie mam ochoty nawet próbować się za nie brać. No ale tym razem łakomstwo zwyciężyło nad wygodnictwem i postanowiłam tak zwaną "Panią Walewską" wziąć na klatę. Po wczytaniu się w przepis, który zaczerpnęłam ze strony www.mojewypieki.com, stwierdziłam, że w sumie chyba powinnam dać sobie radę i nie taki diabeł straszny jak go malują, a na pewno dobry :)

Składniki:
400 g dżemu z czarnej porzeczki
płatki migdałowe

Ciasto kruche:
500 g mąki
1,5 łyżeczki do pieczenia
0.5 szklanki cukru pudru
200 g masła
6 żółtek
2 łyżki śmietany 12 %
Beza:
6 białek
1,5 szklanki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
Krem:
2 szklanki mleka
2 łyżki mąki
2 łyżki maki ziemniaczanej
2 żółtka
2 łyżki cukru
200 g masła

1. Składniki na ciasto łączymy za pomocą noża, a następnie zagniatamy.
2. Dzielimy na dwie części i rozwałkowujemy.
3. Dwie blaszki o wymiarach 35x25 cm wykładamy papierem do pieczenia i wykładamy ciasto kruche.
4. Wkładamy do nagrzanego do 175 stopni piekarnika i zapiekamy około 10 minut.
5. W tym czasie ubijamy białka na sztywno. Pod koniec ubijania partiami dodajemy cukier i mąkę ziemniaczaną. Masa bezowa powinna być aksamitna.
6. Na każdą część podpieczonego ciasta kruchego wykładamy dżem porzeczkowy i połowę bezy. Posypujemy płatkami migdałowymi. Zapiekamy jeszcze 35-40 minut.
7. Przygotowujemy krem. Jedną szklankę mleka mieszamy z żółtkami, mąką zwykła i ziemniaczaną i wlewamy do zagotowanej i wymieszanej z cukrem drugiej szklanki mleka. Mieszamy aż zgęstnieje.
8. Przestudzoną masę budyniową mieszamy z miękkim masłem, tak aby masa była jednolita.
7. Kiedy obie części ciasta będą gotowe, przekładamy je kremem i wstawiamy do lodówki, najlepiej na całą noc.



1 komentarz:

  1. To ciasto jest przepyszne i idealne na każdą okazję. Pięknie Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń