piątek, 5 czerwca 2015

Risotto z botwinką

Jakoś się wkręciłam w tę botwinkę i zrobiłam monotematyczna. A może to mój organizm odkrył, że po zimie brakuje mi jakiś witamin i za każdy razem kiedy jestem na bazarze, krzyczy mi gdzieś w głowie "kup botwinkę, kup botwinkę". Dzisiaj botwinka w takiej odsłonie. Ten nie często spotykany kolor ryżu mocno intryguje dzieci, o tyle mocno, że nie potrzebne było przypominanie zjedz ryż. Zniknął cały, bez słowa protestu.

Składniki:
2 szklanki ryżu
0,5 szklanki wina (jeśli danie jest robione dla dorosłych)
1 l buliony warzywnego
1 pęczek botwinki (im większe buraczki tym lepiej)
masło
50 g sera feta

1. Od botwinki odcinamy buraczki, dokładnie je myjemy, obieramy i kroimy w cienkie plasterki. 
2. Wybieramy kilka listków botwinki, tych młodszych i delikatniejszych. Również myjemy i siekamy.
3. Na rozpuszczone na patelni masło wrzucamy buraczki i dusimy około 5- 7 minut. Dorzucamy posiekane listki botwinki i dalej dusimy około 5 minut.
4. Wrzucamy opłukany ryż i wlewamy wino (w daniu dla dzieci, ten etap pomijamy). 
5. Mieszamy i czekamy aż wino odparuje. 
6. Następnie stopniowo, za każdym razem, kiedy poprzednia partia zostanie wchłonięta, dodajemy bulionu i mieszamy.
7. Risotto podajemy z pokruszonymi kawałkami sera feta (jeśli danie jest dla dzieci, można podawać bez tego). 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz