piątek, 12 czerwca 2015

Pieczone marchewki

Co raz bardziej upewniam się, że upiec z warzyw można praktycznie wszystko. To chyba efekt namiętnie przeze mnie czytanej "Jadłonomi" do której często zaglądam od tak, żeby pooglądać zdjęcia, zaczerpnąć inspirację na jakieś niestandardowe podanie warzyw. Muszę przyznać, że dość sceptycznie podchodziłam do tego przepisu, ale cieszę się, że spróbowałam. Przekąska jest o tyle fajna i zdrowa, że z powodzeniem można ją dać maluchowi. Ja swojej lady, którą uczę samodzielnego jedzenia i decydowania o tym ile zje, takie coś zaserwowałam. Sam też byłam pod wrażeniem jak aromatyczna, słodka i dobra w smaku jest marchewka w takiej odsłonie. Warto po nie sięgnąć szczególnie teraz, kiedy marchew jest młoda i delikatna w smaku. Na mnie czeka już kolejna partia do upieczenia, was też zachęcam.

Składniki:
1 kg marchwi
oliwa z oliwek
papryka ostra
cynamon
sól

1. Przyprawy wrzucamy do oliwy. Ich ilość zależy od tego dla kogo przekąskę przygotowujemy. W przypadku dzieci ostrożna byłabym z papryką.
2. Marchew dokładnie smarujemy oliwa.
3. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Pieczemy około 20-25 minut.


 

1 komentarz: