piątek, 26 czerwca 2015

Krem z liści rzodkiewki

Jeszcze jakiś czas temu chyba bym się nie odważyła na taki eksperyment. Ale po kilkunastokrotnej lekturze "Jadłonomi", gdzie dostrzegłam, że połączenia, które nigdy nie przyszłyby mi do głowy, nie tylko świetnie brzmią przy czytaniu, ale również przy smakowaniu, zdecydowałam się tym razem liści rzodkiewki nie wyrzucać. Na przepis trafiłam w najmniej spodziewanym dla mnie miejscu, w jakimś poważanym tygodniku politycznym, w jednym z artykułów o smakach kulinarnych znanych osób. Akurat kusiły mnie dwa piękne pęczki rzodkiewek z ładnymi listkami, a resztę składników standardowo miałam. Krem robi się naprawdę szybko. A co do smaku.... Dla mnie, choć staram się unikać porównań, trochę przypomina zupę szczawiową. Może to z powodu lekko kwaskowato - goryczkowego smaku. Dziwiłam się dlaczego w przepisie sugerują, aż kubek śmietany, ale ona naprawdę świetnie niweluje ten dominujący smak goryczy w liściach rzodkiewki. 

Składniki:
liście rzodkiewki z dwóch pęczków
200 ml 18% śmietany
łyżeczka cukru
sól
pieprz
łyżka masła

1. Liście rzodkiewki drobno siekamy i wrzucamy na patelnię, dusząc na odrobinie masła. 
2. Przekładamy je do garnka i zalewamy około 200 ml wody.
3. Gotujemy około 20 -25 minut.
4. Doprawiamy cukrem i śmietaną, a na koniec solą i pieprzem.
5. Podajemy z kleksem śmietany. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz