piątek, 12 września 2014

Imbirowy krem z dynii

Wprawdzie do Halloween jeszcze daleko, ale na bazarach już można spotkać dynie. To jedno z moich ulubionych warzyw jeśli chodzi o wykorzystanie go do przygotowywania wszelkich zup kremów. Posłużyła mi już do zrobienia pysznego mega pomidorowego kremu oraz do kremu z dodatkiem pieczonej papryki, dlatego tym razem postawiłam na przygotowanie zwykłej, a raczej niezwykłej zupy dyniowej z dodatkiem imbiru. Miałam ją okazje spróbować na jednym ze spotkań towarzyskich jakiś czas temu i teraz żałuję, że tak długo zwlekałam. 

Składniki:
1,5 kg dyni
1 pomidor 
1 ząbek czosnku
mały korzeń imbiru
1,5 szklanki gotowego bulionu
masło
1 łyżka sosu sojowego

1.  Dynię obieramy ze skórki, kroimy na kawałki i dusimy na maśle.
2. Pomidora parzymy gorącą wodą, obieramy ze skórki.
3. Do garnka wrzucamy podduszoną dynię, dodajemy pokrojonego pomidora, posiekany ząbek czosnku.
4. Wlewamy bulion, doprawiamy sosem sojowym i startym imbirem.
5. Całość gotujemy około 20 minut i na koniec miksujemy za pomocą blendera. 

Podajemy wg. uznania. Ja tym razem serwowałam z odrobiną startego żółtego sera i paluchami czosnkowymi. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz