piątek, 1 sierpnia 2014

Tarta z kurkami, boczkiem i serem ricotta

Jeśli chodzi o zbieranie grzybów, to gapa ze mnie. W dzieciństwie chodziłam na nie, a to z tatą, a to z rodzeństwem ciotecznym, u którego spędzałam wakacje na wsi. Ale to moje zbieranie niestety nigdy nie zakończyło się jakimś spektakularnym sukcesem. Owszem, jakieś grzyby do domu przynosiłam, ale musiałam na nie po prostu wleźć, żeby je znaleźć. Kiedy więc w tym roku nadszedł sezon kurkowy zrezygnowałam z ich samodzielnego zbierania i od razu zakupiła sobie zgrabną paczuszkę w supermarkecie, która posłużyła mi do przygotowania tarty na bazie ciasta francuskiego. 
Kurki są dość upierdliwe jeśli chodzi o ich mycie, dlatego skorzystałam z poleconego mi kiedyś przez moją dentystkę sposobu. Otóż wrzuciłam je na wrzącą wodę i chwilę pogotowałam. Piach i brud opadły na dno, a ja kurki miałam czyste jak łza :)

Składniki:
1 gotowe ciasto francuskie
150 g kurek
200 g boczku wędzonego
2 cebule
250 g serka ricotta
2 żółtka
sól
pieprz
tymianek
olej

1. Kurki wrzucamy na wrzącą wodę i chwilę gotujemy. Wyławiamy je i jeśli jest potrzeba większe kurki kroimy na mniejsze kawałki.
2. Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na odrobinie oleju.
3. Usmażony boczek zdejmujemy z patelni, a na pozostałym tłuszczu podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę.
4. Kiedy cebulą będzie zeszklona dorzucamy kurki i jeszcze chwilę smażymy.
5. Gotowe ciasto francuskie rozwałkowujemy i wykładamy nim formę na tartę. Ciasto dziurawimy widelcem. 
6. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy około 20 minut.
7. Na upieczone ciasto równomiernie wykładamy kurki z cebulą, a następnie boczek.
8. W naczyniu mieszamy serek ricotta z żółtkami i doprawiamy solą i pieprzem. 
9. Mieszankę serowo - jajeczną wykładamy na składniki i posypujemy tymiankiem.
10. Zapiekamy jeszcze około 15 - 20 minut. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz