niedziela, 10 sierpnia 2014

Tarta kokosowa z owocami sezonowymi

Mieć ogród, a w nim stały dostęp do sezonowych owoców, to jest coś. Człowiek nie musi wcześniej chadzać gdzieś do warzywniaka i kupować, tylko bierze kubeczek, wychodzi z domu i "robi zakupy" prosto z krzaka. W prawdzie osobiście takich wygód nie mam, ale za to mam rodziców, w których posiadaniu jest taki ogród wraz z zawartości. I jak to mówi mój tata, "owoce się wręcz rzucają na ludzi". Byłam akurat w odwiedzinach u rodziców i to ja postanowiłam się rzucić na owoce i przygotować tartę, która ostatnio chodziła mi już po głowie nie raz.  

Składniki:
Na ciasto:
200 g mąki pszennej
50 g wiórków kokosowych
50 g cukru pudru
100 g masła
1 jajko
1 łyżka zimnej wody
Na krem:
250 ml 36% śmietany kremówki
250 g serka mascarpone
3 łyżki cukru pudru
owoce wg. uznania

1. Mąkę przesiewamy na matę silikonową.
2. Dodajemy cukier puder, wiórki kokosowe, jajko, wodę oraz masło.
3. Masło siekamy za pomocą noża i mieszamy z pozostałymi składnikami.
4. Następnie sprawnie zagniatamy i odkładamy do lodówki na co najmniej 30 minut.
5. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim formę do tarty.
6. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy, aż się zarumieni.
7. W międzyczasie przygotowujemy krem. Schłodzoną wcześniej śmietanę kremówkę ubijamy z cukrem pudrem na najwyższych obrotach. Pod koniec ubijania dokładamy stopniowo serek mascarpone.
8. Na przestudzony spód tarty wykładamy krem, a następnie owoce.
9. Wkładamy do lodówki na co najmniej 1 godzinę.




1 komentarz: