sobota, 22 lutego 2014

Lazania meksykańska

No to czas na Nigelle... Nie po to zażyczyłam sobie jej książkę z przepisami, żeby zajmowała mi miejsce w i tak już przepełnionej biblioteczce. W pierwszym kontakcie z książką stwierdziłam, że to chyba nie to. Przepisy wyda wały mi się takie niepolskie i jakieś mało smaczne w opisie. Dopiero przy drugim i kolejnym podejściu doszłam do wniosku, że bardzo się myliłam i jednak kilka dań naprawdę da się przygotować. Na pierwszy ogień poszła lazania meksykańska z książki "Kuchnia. Przepisy z serca domu." Przyciągnęła mnie i nazwa dania i piękne zdjęcie i od razu postanowiłam ruszyć do działania.

Składniki:
2 puszki fasoli
2 puszki kukurydzy
250 g startego żółtego sera (polecany jest cheddar)
8 sztuk miękkich tortilli

Na sos:
olej 
2 cebule
1 czerwona papryka
2 papryczki chili
2 puszki krojonych pomidorów w zalewie 
sól
czosnek

1. Na rozgrzany na patelni olej wrzucamy po krojoną paprykę, paprykę chili i cebulę. Podsmażamy na wolnym ogniu około 15 minut. 
2. Dodajemy pomidory z puszki oraz całą zalewę, dokładnie płucząc puszki.
3. Dusimy całość jeszcze około 10 minut doprawiając solą i czosnkiem. Warto sos zrobić trochę ostrzejszy i nie żałować przypraw.
4. W misce mieszamy odcedzoną kukurydzę, fasolę i starty żółty ser. 
5. Bierzemy tortownicę lub inne naczynie o średnicy co najmniej 26 cm i kładziemy na dno dwa placki tortilli.
6. Wykładamy 1/4 sosu i 1/3 mieszaniny kukurydzy, fasoli i sera. 
7. Znowu wykładamy kolejne dwa placki tortilli, sos i mieszaninę.
8. Na ostatnią partię tortilli wykładamy sos i posypujemy startym żółtym serem. 
9. Pieczemy w nagrzanym do 200 stopni piekarniku około 20 - 25 minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz