sobota, 8 lutego 2014

Deser tiramisu

Bardzo lubię tiramisu, oczywiście głównie jeść. Ale muszę przyznać, że kiedy przygotowuję go w standardowej blaszce/foremce, bardzo słabo wychodzi mi przekładanie na talerzyk. Porcje się rozwalają, a to całkowicie psuje efekt. Dlatego robiąc ostatnio imprezę urodzinową dla mojego syna postanowiłam wykorzystać pucharki na lody i przygotować tiramisu w formie deseru. Eksperyment uważam za udany. Będzie mi bardzo trudno wrócić to tradycyjnej formy podania.

Składniki:
500 g serka mascarpone
4 żółtka
3 białka
3 łyżki cukru pudru
pół opakowania biszkoptów podłużnych zwanych "języczki"
kubek kawy rozpuszczalnej (3-4 łyżeczki kawy)
drobno zmielone kakao

Przede wszystkim zanim zaczniemy cokolwiek robić z jajami sugeruję je dobrze umyć i sparzyć wrzątkiem. 

1. Białka ubijamy na sztywną pianę.
2. W osobnym naczyniu miksujemy serek mascarpone z żółtkami i odrobiną cukru pudru. Na koniec miksując na najniższych obrotach dodajemy wcześniej ubite białka. 
3. Do pucharków wkładamy połówki namoczonych w kawie biszkoptów układając ja na ściance pucharku. (Na jeden pucharek wchodziło mi około 5-6 biszkoptów).
4. Wykładamy masę. Wstawiamy do lodówki na co najmniej 6 h, ale najlepiej deser przygotować dzień wcześniej.
5. Przed podaniem posypujemy kakaem. (Ja podkradłam odrobinę mojemu synowi ;)). 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz