wtorek, 21 kwietnia 2015

Tarta z czerwoną cebulą i serem pleśniowym

Po torcie bezowym zawsze zostaje mi sporo żółtek. Jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy to wykorzystać ja do przygotowania tarty. Farsz miałam już szansę wypróbować na innym spodzie (TU)  i był pyszny, dlatego uznałam, że w tarcie też się sprawdzi. Nie myliłam się ;)

Składniki:
Ciasto kruche:
225 g mąki
125 g masła
1 żółtko
3 łyżki wody
sól
Farsz:
4 czerwone cebule
100 g sera pleśniowego typu "Lazur"
2 jajka
100 ml śmietany 18 %
sól
pieprz
cukier brązowy
ocet winny
olej

1. Na matę silikonową przesypujemy mąkę. Dodajemy masło, żółtko, sól i wodę. Sprawnie zagniatamy.
2. Ciasto odkładamy do lodówki na 30 minut.
3. Cebulę obieramy i kroimy w piórka. Wrzucamy na rozgrzaną patelnię z olejem i dusimy, aż będzie miękka.
4. Pod koniec duszenia dajemy 2 łyżki octu winnego i cukru brązowego. Jeszcze chwilę dusimy.
5. Ciasto rozwałkowujemy i przekładamy do formy na tartę.
6. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 15-20 minut, aż ciasto się przyrumieni.
7. Na upieczone ciasto wykładamy cebulę. Kruszymy ser.
8. Całość zalewamy masą śmietanowo - jajeczną przyprawioną solą i pieprzem. Pieczmy jeszcze około 20 minut, aż góra się zetnie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz