środa, 1 kwietnia 2015

Krem z batatów

Idealna zupa zarówno dla dzieci, a z dodatkiem przypraw, również dla dorosłych. Ja po zrobieniu pieczonych batatów (TU) postanowiłam na trwale włączyć je w nasze menu. Krem z batatów jest delikatny, słodkawy, trochę w smaku przypominający krem z dyni. Moje dzieciaki jadły go bez szemrania, ku mojej uciesze. Matki lubią jak dzieci doceniają ich wyczyny w kuchni i zajadają bez grymaszenia, grzebania w misce, to co mają zaserwowane. Słyszycie dzieci!!!  ;) No...

Składniki:
0,5 kg batatów
1 cebula
1 marchew
0,5 l wody

1. Cebulę drobno siekamy i podsmażamy do przyrumienienia.
2. Marchew ścieramy na grubej tarce i dodajemy na chwile do cebuli.
3. Przekładamy je do garnka i dodajemy obrane i pokrojone w kostkę bataty.
4. Dolewamy wpodę i gotujemy około 30 - 40 minut.
5. Doprawiamy odrobiną soli i curry. Rozdrabniamy za pomocą blendera.

p.s. W wersji dla dzieci nie używałam żadnych przypraw. Dla dorosłych można użyć curry, ostrej czerwonej papryki.




6 komentarzy: