czwartek, 30 kwietnia 2015

Słodko - kwaśna tarta czekoladowa

Rzadko kiedy biorę udział w konkursach, daje się wkręcać w jakieś promocje z serii " 2 za 3". Zazwyczaj karty ze stempelkami, karty lojalnościowe giną w czeluściach mojego portfela i zazwyczaj zapominam, że ja mam i mogę z nich skorzystać. No ale tym razem było inaczej, to mój mąż dzielnie gromadził naklejki i jeszcze przed upływem czasu obdarował mnie książką "Cukiernia Lidla - przepisy Pawła Małeckiego". Musiałam się odwdzięczyć za to zaangażowanie i poświęcenie i upiekłam w dowód wdzięczności mega czekoladową tartę

Składniki:
ciasto kruche:
100 g masła
3 żółtka
30 g kakao
30 g cukru pudru
150 g mąki pszennej tortowej
szczypta soli

4- 5 łyżek dżemu z czarnej porzeczki
250 ml śmietanki UHT 30 % lub 36 %
250 g czekolady gorzkiej
50 g miękkiego masła

1. Składniki na ciasto zagniatamy. Odkładamy do lodówki na co najmniej 45 minut. 
2. Schłodzone ciasto rozwałkowujemy i przekładamy do wysmarowanej tłuszczem formy na tarte.
3. Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 15 minut.
4. W garnku zagotowujemy śmietanę, dodajemy do niej kawałki czekolady. 
5. Do przestudzonej śmietany z czekolada dodajemy masło i powoli miksujemy.
6. Na ostudzoną tartę dajemy dżem z porzeczki, a następnie masę czekoladową. Wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 h. Serwujemy posypane kakao. 




4 komentarze: