środa, 29 kwietnia 2015

Muesli dr Birchera

Śniadań z Wielkiej Brytanii nie wspominam z jakimś wielkim sentymentem. Fakt, że podczas mojego ostatniego tam pobytu mieszkałam u brytyjskiej rodziny i jadłam zazwyczaj to co inni sami serwowali i wierzcie mi nie było to nic ciekawego. Może gdybym przebywała w jakimś hotelu sprawy miałaby się inaczej. Śniadania to były głównie naładowane cukrem płatki we wszelkich odmianach, wzbogacone tostami z niczym ciekawym do zjedzenia. Kiedy wiec przeczytałam ten wpis na stronie www.mojewypieki.com, stwierdziłam, że muszę spróbować, bo skoro Brytole potrafią coś takiego zaserwować, to dlaczego nie ja.

Składniki:
6 łyżek płatków owsianych
100 ml mleka 
20 ml soku jabłkowego
100 g jogurtu naturalnego 
1 duże jabłko ze skórką
1 łyżka miodu 
20 g suszonej żurawiny
sok z 1 limonki
ziarna granatu

1. Płatki owsiane zalewamy dzień wcześniej mlekiem i sokiem, mieszamy i odstawiamy przykryte na noc do lodówki.
2. Następnego dnia rano do płatków dodajemy sok z limonki, starte na grubych oczkach jabłko, miód do smaku oraz jogurt. Mieszamy.
3. Dorzucamy żurawinę, przekładamy do miseczki i posypujemy na wierzchu ziarnami granatu (uwaga strasznie pryska przy obieraniu, mycie szafek murowane).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz