sobota, 17 stycznia 2015

Tagliatelle z pieczarkami w sosie serowym

Ostatnio tak wiele spraw zaprząta moją głowę, że z gotowaniem, a raczej z próbowaniem nowych przepisów jestem na bakier. Zazwyczaj sięgam po te szybkie i sprawdzone, przeznaczając czas w ten sposób zaoszczędzony, na nowe obszary moich zainteresowań (ale to górnolotnie brzmi), albo zwyczajnie na łatanie dziur w pracach domowych. No ale to danie chodziło ze mną już jakiś czas i w związku z tym, że wszystkie potrzebne do niego produkty akurat posiadałam, zrobiłam i byłam zachwycona jego prostotą i smakiem. Niestety zmuszona jestem nie sięgać po nie zbyt często, bo jego kaloryczność mocno odstrasza, 

Składniki:
50 dag makaronu tagliatelle
30 dag pieczarek
2 cebule
2 ząbki czosnku
10 dag parmezanu
10 dag sera pleśniowego typu "Lazur"
10 dag masła
200 ml śmietany
olej
sól
pieprz
1. Pieczarki myjemy i kroimy w plasterki.
2. Czosnek i cebulę drobno siekamy i szklimy na oleju.
3. Dodajmy pieczarki i smażymy na rumiano.
4. Makaron gotujemy wg. przepisu w osolonej wodzie.
5. Parmezan ścieramy na tarce, ser pleśniowy kruszymy na drobne kawałki
6. W rondelku/większej patelni roztapiamy masło. Dodajmy sery. Wlewamy śmietanę, Wszystko mieszamy, aż sery się rozpuszczą. Dodajmy pieczarki.
7. Na końcu dodajemy ugotowany, odsączony makaron.




1 komentarz:

  1. Makaron z pieczarkami? Zawsze i wszedzie!
    A z serem plesniowym? Poprosze!
    :)

    OdpowiedzUsuń