sobota, 3 stycznia 2015

Muffiny piernikowe

Przepis ten wynalazłam całkiem przypadkiem na blogu Lawendowe Niebo szukając czegoś inspirującego do przygotowania na święta. Od jakiegoś czasu nudzi mnie robienie tych samych ciast i powtarzanie smaków. Muffiny w święta zniknęły tak szybko, że nie zdążyłam zrobić zdjęcia, dlatego korzystając z tego, że miałam w Sylwestra gości, przygotowałam je ponownie. Wyniki widać poniżej. Robi się je szybko, cicho, a to ważne kiedy większość rzeczy robi się kiedy dzieci śpią, a ich zapach długo jeszcze po upieczeniu gości w domu.

Składniki:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka kakao
1 łyżeczka przyprawy korzennej do piernika
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki płynnego miodu
1 szklanka mleka
1/3 szklanki oleju
1 jajko

1. Składniki suche czyli mąkę, kakao, cukier, proszek do pieczenia i przyprawę korzenną umieszczamy w jednej misce i dokładnie mieszamy.
2. W drugiej ze składnikami mokrymi mieszamy jajka, miód, olej i mleko.
3. Składniki mokre przelewamy do suchych i mieszamy.
4. Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 20 minut (lub do suchego patyczka).
5. Podajemy posypane cukrem pudrem.





1 komentarz: