czwartek, 11 grudnia 2014

Miętowy krem z groszku

Nadal dość aktywnie, z wraz ze swoją córką w wózku, uprawiam "chodzing". Załatwiłam już wszystkie zaległ sprawy, tzn. wywołałam zdjęcia, kupiłam prezenty na święta, załatwiłam sprawy urzędowe, dwa razy przytachałam 4 kilogramy dyni :) z targowiska. No ale powoli kończą mi się pomysły z serii "co by tu jeszcze zrobić" i wręcz zachęcam męża do powierzenia mi jakiś zadań, bo bez celu chodzić nie umiem i nie lubię. Chyba uruchomię na nowo krokomierz, bo może się okaże, że i ja narobiłam tym chodzeniem kilometrówek i to większych niż nie jeden nasz parlamentarzysta :) Ale w tym chodzeniu najbardziej lubię to uczucie "po". Dziecko natlenione i wyspane, ja z coraz lepszą kondycją ;), a w lodówce czeka na mnie kolejna, rozgrzewająca zupa... mniam...

Składniki:
0,5 kg groszku mrożonego (może być też świeży)
1 cebula
2 ziemniaki
ząbek czosnku
4 gałązki mięty
1 litr wody
150 ml śmietany
sól
pieprz
olej

1. Ziemniaki obrać, umyć, pokroić w kawałki
2. Cebulę obrać i drobno posiekać, wrzucić na patelnię na rozgrzany olej. Kiedy będzie zeszklona, dodać ziemniaki i chwilę podsmażyć.
3. Ziemniaki z cebulą przełożyć do garnka i zalać litrem gorącej wody. Wrzucić groszek i gotować 20 minut.
4. Po tym czasie dodać posiekaną miętę, doprawić solą i pieprzem i gotować jeszcze 10 minut. 
5. Śmietanę zahartować, rozprowadzając w niej niewielka ilość gorącej zupy i wlać do garnka.
6. Gotować jeszcze 2-3 minuty i zmiksować blenderem.




4 komentarze:

  1. To musi być rewelacyjny smak. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda. To połączenie zaskakująco pysznie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ta zupę, jest lekka i delikatna w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zatem smacznego, jeśli zamierzasz ją ponownie ugotować :)

    OdpowiedzUsuń