sobota, 6 grudnia 2014

Drożdżowe ślimaczki cynamonowe

Jest takie powiedzenie "Kto drogi skraca, ten do domu nie wraca". Nie, nie, nigdzie się nie zgubiłam :), ale muszę się do czegoś przyznać. Chciałam iść na skróty, myślałam, że dzięki temu oszczędzę czas, a stało się zupełnie inaczej. Ale do rzeczy. Rzeczą wiadomą jest, że żeby ciasto drożdżowe było puszyste, trzeba je dobrze wyrobić. Nie koniecznie mam czas, żeby się bez reszty oddać tej czynności. No a nawet gdybym się oddała, to pewnie kiedy bym się nieźle urabiała, akurat której z moich dzieci "na już" by czegoś potrzebowało, a z upapranymi rękoma nie za fajnie udziela się jakiejkolwiek pomocy. No więc wpadałam na to, że użyję miksera ze specjalnymi końcówkami. Rezultat był taki, że owszem ciasto zostało wyrobione, ba nawet dobrze, co widać na poniższej fotografii, no ale sprzątania miałam 10 razy tyle niż gdybym zdecydowała się na tradycyjną formę czyli mieszania łapką. Otóż... ciasto się wkręcało, przyklejało, nie było mowy, żeby je choć na chwilę zostawić sam na sam z mikserem ;). Musiałam poświęcić sporo czasu na doczyszczenie podstawki do trzymania miksera i miski, no i samego miksera. Także, tego ... mam nauczkę.... 

Składniki:
500 g mąki
50 g drożdży
1 szklanka mleka
1/3 szklanki cukru
150 g masła
szczypta soli
Wsad:
50 g masła
1/3 szklanki cukru
cynamon
płatki migdałowe

1. Mleko lekko podgrzewamy. Dodajemy do niego cukier i drożdże i odstawiamy w ciepłe miejsce, żeby wyrosły.
2. Rozpuszczamy masło. 
3. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy zaczyn drożdżowy oraz rozpuszczone, przestudzone masło.
4. Wyrabiamy ciasto, które następnie nakrywamy ściereczką i ponownie odstawiamy w ciepłe miejsce. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. 
5. W międzyczasie rozpuścić masło przeznaczone na wsad, dodać cukier, cynamon i płatki migdałowe i dobrze wymieszać.
6. Wyrośnięte ciasto rozwałkować na oprószonej mąka stolnicy. Wyłożyć masę cynamonową, zawinąć jak roladę i ciąć na około 1,5-2 cm kawałki.
7. Wstawiać do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 30 minut. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz