wtorek, 3 grudnia 2013

Penne z cukinią i szynką

Trafiłam na ten przepis na www.kwestiasmaku.pl, ale w wersji oryginalnej, był boczek. Nie wiem czy to kwestia boczku jakiego użyłam, ale jakoś ten pierwotny przepis niekoniecznie przypadł mi do gustu i zdecydowałam się na lekką modyfikację, czyli boczek zastąpiłam aromatyczną szynką. Zamiana była trafna, a całe danie ekspresowe do przygotowania. A to w tym miesiącu, nie rozpieszczającym mnie nadmiarem czasu, to jest jeszcze dodatkowym i ogromnym atutem tego dania.

Składniki: 
250 g makaronu penne
1 cukinia
20 dag szynki
100 g śmietany lub jogurtu
1 jajko
sól
pieprz
olej

1. Makaron gotujemy wg. przepisu na opakowaniu.
2. Cukinię ścieramy na grubych oczkach. Szynkę kroimy w paseczki. 
3. Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju i podduszamy cukinię.
4. Kiedy już jest miękka dorzucamy szynkę i jeszcze chwilę podsmażamy.
5. W kubeczku mieszamy śmietanę/jogurt z jajkiem i doprawiamy solą i pieprzem. 
6. Do odcedzonego i gorącego makaronu wrzucamy podsmażoną cukinię z szynką oraz masę jajeczno - śmietanową i delikatnie podgrzewamy na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, tak aby masa równomiernie otoczyła cały makaron.


4 komentarze: