wtorek, 10 grudnia 2013

Tagliatelle z dynią i kurczakiem

W "spiżarni" mojej teściowej ostała się jedna mała dynia. Dostałam ją "w prezencie". Postanowiłam wykorzystać ja w dwójnasób. Raz, ugotowałam, już jakiś czas temu przedstawiany tu Pomidorowy krem z dyni , a dwa zrobiłam, pisząc nieskromnie, pyszny makaron z kurczakiem i dynia oczywiście. Żeby nie było za słodko, dodałam do całości sos na bazie musztardy francuskiej z odrobiną miodu i octu winnego.

Składniki:
kilka gniazdek makaronu tagliatella
1/4 małej dyni
0,5 średniej piersi z kurczaka
olej
sól 
pieprz
curry

Sos:
2 łyżki musztardy francuskiej
1 łyżka miodu
1 łyżka octu winnego
0,5 szklanki wody. 

1. Makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie. wg. przepisu na opakowaniu.
2. Na patelnię z rozgrzanym olejem wrzucamy pokrojoną w kawałki i doprawioną solą i pieprzem pierś z kurczaka. Podsmażamy, aż się zarumieni.
3. Składniki na sok dokładnie mieszamy w osobnym naczyniu wraz z wodą.
4. Do ugotowanego i odcedzonego makaronu dorzucamy podsmażoną pierś z kurczaka oraz kawałki dyni*.
5. Całość zalewamy sosem i podgrzewamy jeszcze około 5 minut, dokładnie mieszając.

*Dynię poddałam wcześniej obróbce termicznej. To znaczy wrzuciłam w kawałkach bez pestek do piekarnika. Piekłam ok. 20-30 minut w 180 stopniach. Po wystudzeniu obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę. 



2 komentarze:

  1. dynia i kurczak, a do tego makaron - smaczne trio! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisałabym, że nawet mega smaczne... a do tego musztardowo - miodowy sos ... mniam...

    OdpowiedzUsuń