środa, 17 lipca 2013

Sałatka z kalafiora

Brak wpisów w lipcu potwierdza jedną z moich reguł życiowych, jak masz coś zrobić to zrób to, a nie czekaj na lepsze "kiedyś". Jeden tydzień lenistwa jest usprawiedliwiony, były tygodniowe wakacje, no ale na pozostałe 10 dni wymówek nie mam. Tym bardziej, że kilka razy udało mi się podziałać w kuchni i zgromadzić na to dowody (zdjęcia). Lipiec zaczynam skromnie, ale obiecuje to zmienić. Dzisiaj serwuje szybką sałatkę z kalafiorem. Nie pamiętam skąd mam ten przepis, ale często po niego sięgam. Kalafior wprawdzie nie jest najbardziej wyrazistym daniem, ale w połączeniu z ogórkiem, przyprawami, idealnie nadaje się jako dodatek do grilla i przekąską na kolację czy do pracy.

Składniki:
średniej wielkości kalafior
2 ogórki
sól 
pieprz
majonez

1. Kalafiora gotujemy w osolonej wodzie. Ja w czasie gotowania zmieniam wodę raz.
2. Ugotowanego i przestudzonego kalafiora dzielę na małe różyczki.
3. Ogórka kroje wzdłuż ćwiartki, a później na plasterki.
4. Doprawiamy solą, pieprzem i majonezem. 


2 komentarze:

  1. u mnie dziś też kalafior:) fakt, nie jest sam w sobie wyrazisty, ale pasuje do wielu rzeczy i daje duuuże pole do popisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecież to moja ulubiona sałatka!! :)

    OdpowiedzUsuń