niedziela, 28 lipca 2013

Ziemniaczki zapiekane w boczku

Jak ja lubię ziemniaki. Już o tym pisałam nie raz. A pieczone to jedne z moich ulubionych. Inspiracją do zrobienia tego dania były śliwki zapiekane z boczkiem. Ale ten przepis zna każdy, tak więc tym razem zamiast śliwek wykorzystałam ziemniaczki. Ta podmiana wyszła na dobre, przekąską wyśmienita.

Składniki:
0,5 kg małych ziemniaków
20 dag cienko pokrojonego boczku wędzonego
olej

1. Ziemniaki dobrze szorujemy po wodą. 
2. Większe z nich przecinamy na pół.
3. Każdy ziemniak/połówkę zawijamy w boczek, który przypinamy wykałaczką.
4. Ziemniaczki umieszczamy w naczyniu, na którego dnie umieszczamy odrobinę oleju.
5. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczmy około 35-40 minut.



1 komentarz:

  1. Ja też uwielbiam ziemniaczki! Boczek zresztą też :) jak dla mnie idealne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń