piątek, 29 stycznia 2016

Francuskie róże

Te ciastka narobiły mi już smaka jakiś czas temu. Przede wszystkim przyciągają bardzo estetycznym wyglądem, smakiem, jak się na końcu okazuje, również. Kilka razy zastanawiałam się nawet jak je zrobić i wydawało mi się, że to trudne. Kiedy trafiłam na ten przepis na http://mrspolka-dot.com/ uznałam, że nie jest to aż tak trudne i przy okazji urodzin syna, przepis wypróbowałam.

Składniki:
2 opakowania ciasta francuskiego
3 jabłka
kilka łyżek dżemu (wszystko jedno jakiego)
sok z 1/2 cytryny

1. Umyte jabłka kroimy na pół i usuwamy gniazda nasienne. Następnie kroimy w cienkie plasterki.
2. Umieszczamy je w miseczce wraz z wodą i sokiem z cytryny o podgrzewamy ok. 3 minut w kuchence mikrofalowej (chodzi o to aby jabłka były miękkie, a nie się rozpadały).
3. Ciasto francuskie kroimy na 6 równych części.
4. Przez środek każdego kawałka ciasta rozsmarowujemy cienką warstwę dżemu i na krawędzi układamy plasterki jabłek, tak by jeden plaster zachodził na drugi.
5. Składamy ciasto na pół (wzdłuż), doklejając nim lekko plastry owoców.
6. Zwijamy pas ciasta od góry do dołu u umieszczamy w wyłożonym papierem zagłębieniu w balszce na muffiny.
7. Wstawiamy do nagrzanego do 190 - 200 stopni piekarnika i pieczemy około 20 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz