wtorek, 26 stycznia 2016

Pomarańczowe muffiny z białą czekoladą

U mnie w karnawale nie ma odpoczynku. Ledwie odetchnę po świętach i sylwestrze, a już muszę się zastanawiać co tu szykować na urodziny moich latorośli. W tym roku syn zażyczył sobie je w stylu pirackim, także musiałam postawić na "podzielne" słodkości, tak aby w każdym kawałku mogła umieścić a to flagę piracką a to inną ozdobę oddającą klimat morski - bitewny. Na www.mojewypieki.com znalazłam ten oto przepis i postanowiłam go lekko zmodyfikować i wypróbować. 

Składniki:
2 szklanki mąki 
2/3 szklanki jasnego brązowego cukru
2 jajka
150 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
otarta skórka z 2 pomarańczy
100 ml maślanki
40 g roztopionego masła
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g posiekanej białej czekolady 

1. W jednym naczyniu mieszamy składniki suche czyli mąkę, cukier, proszek do pieczenia.
2. W drugim mieszamy składniki mokre: jajka, sok, skórkę, maślankę i masło, dżem.
3. Następnie łączymy zawartość obu naczyń, mieszamy "z grubsza", dodając pod koniec białą czekoladę.
4. Formy do muffinek wykładamy papilotkami. Nakładamy ciasto, góra do 2/3 wysokości.
5. Pieczemy w rozgrzanym do 190 stopni piekarniku około 25 minut. Warto sprawdzić za pomocą "testu suchego patyczka" czy są upieczone.



1 komentarz:

  1. Robiłam kiedyś muffiny też z białą czekoladą, ale z malinami, te z pomarańczami musiałyby mi też zasmakować.

    OdpowiedzUsuń